Motor: BMW S54B32, rak 6:a på 3.2 liter, variabla kamtider (Dubbel VANOS). Original 343 hk / 365 Nm (107 hk / L).
Trim: ESS-kompressorkit VT2-500, 505 hk / 455 Nm (158 hk / L). Mer info här. Eisenmann sportavgassystem. K&N 3.5" öppet filter
Transmission: Original 6 vxl manuell. M-diff med variabel diffbroms/spärr
Chassi: H&R sportfjädersats, -25 mm
Bromsar: Flytande compoundskivor, kyl-perforerade. 345 / 320 mm (samma som M3 CSL)
Fälgar / Däck: 20" AC Schnitzer-fälgar med Dunlop Sport Maxx RT 285/25 bak och 245/30 fram.
Inredning: M-sportstolar, Sepang Bronze ljust läder, kolfiberpräglat läder på instrumentbräda mm. Multifunktions-M-läderratt
Exteriör: Interlagosblå metallic, tidigare folierad i omgångar; Vit, mattsvart & super-mattsvart
Multimedia: Navigation +Â HiFi System Professional DSP
Övrigt: Eisenmann sportavgassystem med 4x83 mm slutrör, M-bakspoiler, svart el-cabriolet + hardtop, PDC, ACC, Xenon.
Mått: Längd: 4025 mm, bredd: 1740 mm, höjd: 1306 mm, hjulbas: 2495 mm
Vikt: 1420 kg, 49.3 % fram, 51.7 % bak. 2.8 kg / hk
Klicka här för en PDF med fullständig fabriksmonterad utrustning.
Här finns generell info om Z4 M Roadster.
Copyright © 2014 - Tomas Carlsson & AB Comsolvia